לייעוץ ראשוני ללא התחייבות פנו אלינו

    תקן 1928 – בדיקת מערכת ספרינקלרים

    סביבת עבודה טובה היא סביבת עבודה בטוחה. על כן עמידה בתקני בטיחות באש היא ערך עליון בכל ארגון רציני שמכבד את עצמו ומעסיק מספר רב של עובדים בשטחו. במאמר הבא נדון באחד התקנים החשובים בנושא של בטיחות באש, תקן 1928 – בדיקת מערכת ספרינקלרים.

     

    מה זה תקן 1928?

    ת"י 1928 – תקן למערכות כיבוי אש (ת"י הן ראשי תיבות של תקן ישראלי) הוא תקן שהונפק על ידי מכון התקנים הישראלי ומבוסס על תקן NFPA 25 האמריקאי והוותיק. התקן מתייחס לבדיקה ולתחזוקה קבועה של מערכות כיבוי אש מבוססות מים, ובנוסף מגדיר את ההתנהגות הנכונה (בהקשר למערכות אלו) בזמן שריפה. מערכות מבוססות מים כוללות זרנוקים (גלגלון אש), ספרינקלרים (מתזים), ריסוס מים ועוד. כמו שכל ילד יודע מים הם מצרך חשוב לכיבוי שריפות ולכן מערכות מבוססות מים הן מערכות בעלות חשיבות עליונה ליצירת סביבה בטוחה ומוגנת מפני שריפה. תקן 1928 הוא אם כן תקן מציל חיים, מפני שמטרתו לוודא את תקינותן של אלו. בכדי לעמוד בדרישות התקן יש צורך בבדיקה של טכנאי מוסמך מטעם חברה המורשית לכך.

     

    עוד פירוט על תקן 1928

    תקן 1928 מגדיר במפורש את המפרטים התקניים השונים למערכות כיבוי אש מבוססות מים. תופתעו לגלות שיש הרבה מגוון בשוק זה וישנן התאמות של המערכות לחללים ולמבנים שונים (כך למשל ניתן למצוא מתזים תלויים, מתזי צד, מתזים ניצבים ועוד סוגים שונים של ספרינקלרים). עם זאת חשוב לוודא שלא משנה איזה סוג מערכת נבחר היא אכן עומדת בתקן. אם נמשיך בדוגמת הספרינקלרים הרי שחובה לוודא שטווח ההתזה שלהם מכסה את השטח הרצוי ושקבוע הזרימה שלהם חזק דיו להשתלטות על סוגי שריפות שונות.

    נוסף על כך התקן כולל את הכללים לתחזוקה נכונה של המערכות השונות וכן את תדירות הפעמים בהם יש לבצע אותה על מנת לעמוד בדרישות של רשות הכבאות הישראלית.

     

    בקרת ספרינקלרים – מה היא כוללת?

    בקרת ספרינקלרים נעשית לרוב על בסיס שנתי ומחולקת לשתי בדיקות עיקריות: מערכת מתזים רטובה ומערכת מתזים יבשה. הבדיקה הרטובה כוללת בדיקת ספיקת מים ולחצים, בדיקה של פריסת המתזים בשטח בדיקת תווי צנרת, בדיקת דיווחי ברזים ורגשי זרימה, וכן בדיקת תחנות הפעלה ראשיות ומשניות.

    בדיקת מתזים יבשה כוללת את רוב סוגי הבדיקות שנכללו בקבוצה הראשונה בתוספת בדיקת לחץ אוויר, בדיקת מדחס אוויר ובדיקת רגש וגלאים. על אף שרשימת הבדיקות הנ"ל עשויה להישמע כמו סינית לאדם הממוצע הרי שהיא קריטית לתפקוד תקין של מערכת הספרינקלרים החשובה ועל כן אסור לזלזל בה.

     

    עומדים בתקנים ומצילים חיים

    לסיכום, חשוב להדגיש שוב את עקרון העמידה בתקנים, שהוא עקרון מקודש ללא קשר למידת השטח עליו חולש העסק או כמות העובדים אותו הוא מעסיק. בדיקה קבועה של התקנים על ידי טכנאים מוסמכים לכך מטעם חברות רציניות בתחום היא פשוט פעולה מצילת חיים.

    השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם:

    Call
    Mail
    אקסטרה דיגיטל - קידום אתרים
    Call Now Button