לייעוץ ראשוני ללא התחייבות פנו אלינו

    גלאי עשן עצמאי

    סעיף 5 לתקן ישראלי 1220 מחייב (בהתאמה לדרישות נציבות כיבוי האש) את התקנתו של גלאי עשן עצמאי בין חדרי שינה ביח' הדיור החדשות כאשר הן מוקמות. על פי דרישה זו, על גלאי העשן העצמאי להיות מחובר לרשת החשמל, כשהוא מותקן לפחות במרחק של מטר מפתחי יציאת אוויר של מערכת מיזוג אוויר ומהחדרים המוגדרים כבעלי דרגות לחות גבוהות (לדוגמה, חדרי האמבטיה). כאשר אנחנו בוחנים, במה מאופיינת "עצמאותו" של גלאי העשן העצמאי, עולות מספר נקודות חשובות. ראשית, גלאי עשן עצמאי עומד בפני עצמו (וזאת, בניגוד לגלאי עשן ואש המהווים חלק במערכת). שנית, כתוצאה מיכולתו לעמוד בפני עצמו, מיקום ההתקנה של גלאי עשן עצמאי הינו גמיש בהרבה יותר מאותם גלאים השייכים למערכות כוללות. יחד עם זאת, מאחר ולמיקום של גלאי עשן ישנה חשיבות מכרעת ביעילותם וביעילות פעולתם, חשוב לעשות זאת לאחר מחשבה ומתוך תכנון מוקדם.

    מה חשוב לוודא בעת רכישת גלאי עצמאי - מיגון אלקטרוניקה


    רוכשים גלאי עשן עצמאי? מה חשוב לוודא בעת רכישת גלאי כזה?

    בשל היכולת העומדת בפנינו כיום לרכוש גלאי עשן מכל רחבי העולם, חשוב מאד לוודא לפני הרכישה כי הספקם של גלאי העשן העצמאיים שאתם רוכשים הוא 220 וואט. בנוסף, חשוב לוודא, כי לגלאי העשן תו תקן ישראלי. זאת, מאחר וכיום אפשר לפגוש בגלאי עשן עצמאיים רבים, אשר חלקם עבר מתחת לרדאר של מכון התקנים, ולכן, הם אינם נושאים את תו התקן הישראלי הנדרש. לצרות שגלאי עשן עצמאי פועל באמצעות חיבור לרשת החשמל, יש לוודא כי הוא מכיל סוללת 9 וואט שמטרתה יצירת גיבוי לפעולתו של הגלאי גם בעת הפסקת חשמל. לאחריותו של יצרן הגלאי קיימת חשיבות בעת בחירת הגלאי, ועל כן, יש לוודא כי המדובר באחריות כוללת (ולא באחריות חלקית בלבד). בנוסף, מאחר ופעולתו ותקינותו של גלאי עשן עצמאי נבדקת באופן שוטף בתדירות של לפחות אחת לחודש, מומלץ לוודא כי גלאי העשן שאתם רוכשים מכיל את הוראות הבדיקה ושהן מפורטות, מדויקות וכתובות בשפה המוכרת לכם.

    התקנת גלאי עשן עצמאי על פי התקן הישראלי 1120 - מיגון אלקטרוניקה


    על מה אתם חייבים להקפיד בעת התקנת גלאי העשן?

    כפי שהבהרנו קודם לכן, גלאי עשן עצמאי חייב לעמוד בדרישות המופיעות בסעיף 5 של ת"י 1220 וחיבורו לרשת החשמל חייבת להיעשות בהתאמה לחוק החשמל – כך שהתקנתו חייבת להתבצע בידי חשמלאי מוסמך לנושא ובהתאמה מלאה להוראותיו של יצרן הגלאי. בעת התקנת גלאי עשן עצמאיים בדירה, בבית או במשרד, יש לתכנן את פרישת הגלאים תוך התחשבות בחלוקת החלל ומיקום גלאי עשן לא רק בתוך החדרים עצמם, אלא גם בכל מבואה המחברת מקבץ חדרים או משרדים. זאת, כדי ליצור את הפרישה המקסימלית באזורים המנוטרים. יש גם לשים לב, כי במקרים בהם גלאי העשן מותקנים על התקרות ולא על קירות, יישמר מרחק מינימלי של לפחות 15 ס"מ מהקיר הקרוב, על מנת להבטיח את יעילות פעולתו של הגלאי.

     

     

    השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם:

    Call
    Mail
    אקסטרה דיגיטל - קידום אתרים
    Call Now Button