לייעוץ ראשוני ללא התחייבות פנו אלינו

    אישור כיבוי אש

    חוק רישוי עסקים קובע כי מרבית העסקים במדינת ישראל מחויבים לקבל אישור כיבוי אש מהרשות הארצית לכבאות והצלה אם ברצונם לקבל רישיון עסק. אנו בחברת מיגון אלקטרוניקה בע"מ מבצעים בדיקה דקדקנית של מערכות וציוד כיבוי האש שברשותכם וכמובן שרק במידה ואתה עוברים אותם בהצלחה, תהיו זכאים לקבלת אישור כיבוי אש.

     

    מהן הדרישות של הרשות הארצית לכבאות והצלה לצורך קבלת אישור כיבוי אש?

     

    אישור כיבוי אש לעסק יונפק רק במידה וכל מערכות הכיבוי נבדקו ע"י חברה מוסמכת לביצוע בדיקה שכזו (כמונו) ונמצאו תקינות. במקרה שיעלו ליקויים מסוימים בבדיקה המקיפה אותה נבצע בעבורכם, נציע דרכים לפתרונם ותיקונם על מנת שתוכלו לשמור על בטיחות העובדים והלקוחות בעסק כמו שצריך, וכן לקבל את אישור כיבוי האש המיוחל. 

     

    נבצע בעבורכם בדיקה דקדקנית של לוחות החשמל, מערכות הספריקנלרים בעסק (במידה וקיימות), גלאי העשן, המטפים וכל ציוד כיבוי אש נוסף שברשותכם. את כל הציוד נבדוק היטב ונבחן האם הוא עומד בתקן הקבוע בחוק. רק לאחר שנתקן את כל הליקויים שיימצאו (ואם לא יימצאו הרי שהרווחתם), נעביר דו"ח מסכם לחברת הביטוח שלכם וכן לרשות הארצית לכבאות והצלה – על מנת שתקבלו במהרה את אישור כיבוי האש לעסק שלכם.

     

    *** חשוב לדעת – את הבדיקה לצורך קבלת אישור כיבוי אש יש לבצע אחת לשנה בדרך כלל, אך ישנם גם עסקים ומקומות ציבוריים שמוגדרים כבעלי רמת סיכון גבוהה יותר ובהם יש צורך לבצע את הבדיקה פעם בחצי שנה.

     

     

    קבלת אישור כיבוי אש לעסק - מיגון אלקטרוניקה


    תמונה: olivier26 / 123RF Stock Photo

    אישור כיבוי אש להיתר בניה – מה צריך לעשות בכדי לקבל אותו?

     

    כל מבנה חדש או בניית תוספת למבנה קיים יש לאשר אל מול הרשויות המתאימות, תוך קבלת היתר בניה. החוק קובע חובת קבלת היתר מתוך מטרה ברורה להבטיח את בטיחות הדיירים ואת שלמות המבנה. שמירה על בטיחות אש חיונית לשמירה על בטיחות המבנה. בהתאם לכך, כל מבנה המיועד למגורים, לשימוש ציבורי או לפעילות עסקית, נדרש לעמוד בתקנות כיבוי האש הקבועות בחוק. אישור כיבוי אש להיתר בנייה ניתן רק לאחר שמתבצעת במבנה בדיקה מקצועית מדוקדקת, אותה אנשי המקצוע שלנו ישמחו לבצע בעבורכם. 

     

    מהו היתר בנייה?

     

    היתר בניה הוא רישיון אותו יש לקבל מהוועדה לתכנון ובנייה ברשות המקומית הרלוונטית. על מנת לקבל את היתר הבניה יש להגיש מסמך מקצועי בו מתוארים בפירוט כל השינויים הנערכים במבנה, פרטי האדריכל האחראי לתוכניות ומעורבות של מהנדסים. בנוסף, יש להגיש גם שרטוט מקצועי של המבנה עם חישוב השטח הקיים וחישוב התוספות למבנה.

    אישור כיבוי אש להיתר בניה  - מיגון אלקטרוניקה

    תמונה: rawpixel / 123RF Stock Photo

     

    איך מקבלים אישור כיבוי אש להיתר בניה?

     

    על מנת שתוכלו לקבל בזריזות אישור כיבוי אש להיתר בניה, מעורבות של יועץ בטיחות באש חיונית כבר מהשלבים הראשונים לתכנון הפרויקט. היועץ מנחה את האדריכל והמהנדסים כיצד לתכנן נכון את אמצעי הבטיחות וסידורי הכבאות הדרושים בכל מבנה על פי חוק. קבלת אישור כיבוי אש להיתר מחייבת עריכת תכנית בטיחות אש המפרטת תכנון מערכות גילוי אש במבנה, דרכי מילוט במקרה של שריפה, גישה למקום לכבאיות ועוד.

     

    עם כל הגשת בקשת אישור כיבוי אש להיתר בניה נפתח תיק ברשות הכבאות וההצלה הארצית. אל התיק מצורפת חוות הדעת של יועץ בטיחות האש. בשלב זה, מועבר התיק לעיון ואישור של מפקח מורשה מטעם הרשות הארצית והרשות המקומית. זהו השלב בו נבחנת ההתאמה בין מערכות גילוי האש וציוד כיבוי האש בהם בחרתם לבין התנאים במבנה.

     

    מתי ניתן לכם האישור לכיבוי אש?

     

    אישור כיבוי אש להיתר יינתן רק במקרים בהם מערכות כיבוי האש והציוד בהם בחרתם אכן מכסים באופן מלא את המתחם כולו, ומספקים הגנה ראויה מפני סכנת שריפה. במקרים בהם מתגלים ליקויים יוחזר התיק אל יועץ האש עם הערות ודרישה לביצוע שינויים. רק כאשר יתוקנו הליקויים, יועבר התיק לאישור מחדש ויונפק אישור כיבוי האש הנחוץ למתן היתר בניה. 

     

    מערכות זיהוי האש של חברת מיגון אלקטרוניקה בע"מ עונות לדרישות של רשות הכבאות וההצלה ומעניקות לכם שקט נפשי. לקבלת פרטים נוספים על מערכות האש שלנו, שבאמצעותן תצליחו לקבל היתר בנייה במהרה צרו קשר עוד היום: 03-5033726.

    השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם:

    Call
    Mail
    אקסטרה דיגיטל - קידום אתרים
    Call Now Button