לייעוץ ראשוני ללא התחייבות פנו אלינו

    התקנת גלאי עשן

    התקנת גלאי עשן – מה כדאי לקחת בחשבון?

    תפקידו של גלאי העשן הוא מתן התרעה מוקדמת ככל האפשר במצב של התפרצות אש במתחם. על מנת לאפשר לגלאי העשן לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר, עלינו להקפיד לבצע התקנה נכונה תוך בחירת המיקום הנכון ביותר בעבור כל גלאי. כיסוי מלא של המתחם כולו נדרש להבטחת זיהוי מידי של האש וצמצום משמעותי של הנזקים.

    התקנת גלאי עשן – מה כדאי לקחת בחשבון? מיגון אלקטרוניקה

    איפה כדאי להתקין גלאי עשן?

    התקנת גלאי עשן מתבצעת לרוב במרכז החדר בצמוד לתקרה. אם אין לכם אפשרות לבצע את ההתקנה במרכז החדר כדאי לבחור בנקודה המרכזית ביותר. על גלאי העשן להיות מרוחק מרחק של 4 ס"מ לפחות מהקיר ובמרחק של 4 עד 12 סנטימטרים מהתקרה.

    כללי בטיחות אש

    מודעות לסכנת שריפה חיונית לתגובה מהירה ונכונה מיד כאשר פורצת שריפה. עלינו להקפיד ללמד את הילדים בבית מה עושים במקרה של שריפה ולהסביר להם על גלאי העשן. במקום העבודה יחד עם התקנת גלאי עשן יש למנות עובד אחראי על תחום בטיחות האש. רוב בעלי העסקים בוחרים להתקין יחד עם גלאי העשן גם מתזי מים שתפקידם לכבות במהרה את האש. כל אחד צריך לדעת להכיר גורמים מציתים, התנהגות של אש, חום, ועשן, סוגי דליקות, שיטות לכיבוי אש, היכן מצוי ציוד כיבוי האש וכיצד מפעילים אותו.

    מערכת גילוי אש ועשן היא פריט חובה בכל בית. התפרצות של אש מהווה סכנת חיים. עם מערכות גילוי עשן ואש תצליחו להרגיש הרבה יותר בטוחים. ההתרעה שמספקת המערכת תאפשר מילוט מהיר מהמבנה בשעת שריפה. גלאי העשן יצפצף מיד עם זיהוי נוכחות של עשן באזור ואתם תדעו על קיומה של הסכנה ותגיבו בהתאם.

    איפה כדאי להתקין גלאי עשן? מיגון אלקטרוניקה

    איזו מערכת גילוי אש הכי טובה?

    כיום ניתן למצוא כמה סוגים של מערכות כיבוי אש מתקדמות לגילוי מהיר של אש ועשן. קיימות מערכות השולחות מיד אות אזעקה אל שירותי הכבאות, מערכות המשלבות מתזי מים ומערכות המשלבות גם מצלמות. את מערכת האש המתאימה לכם ביותר תבחרו תוך התייעצות עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון. חברת מיגון אלקטרוניקה בע"מ מתמחה במערכות גילוי אש למשרדים, בתי עסק ובתי מגורים. צרו קשר לקבלת פרטים נוספים על מערכות האש הקיימות וליווי מקצועי לבחירת המערכת המתאימה ביותר בעבורכם.

    כמה נקודות חשובות בנושא התקנת גלאי עשן

    • העשן, כידוע, עולה כלפי מעלה בחללים. ולכן, המקום ההולם ביותר להתקנתם של גלאי עשן יהיה על תקרות החדרים.
    • כשיש מספר מפלסים בבית צריך להתקין גלאי עשן עצמאי בכל אחד מהם, כדי שאם, לדוגמה, תפרוץ שריפה במפלס מסוים, גלאי העשן הממוקם בו יתריע, מה שיעזור לכם לאתר את מקור העשן ויקצר את זמני התגובה (החשובים מאד במקרי שריפה).
    • אם בבית קיים גרם מדרגות פנימי, מומלץ להתקין גלאים בכל אחת מהישורות של המדרגות.
    • בנוסף לחדרי השינה עצמם, מומלץ להתקין גלאי עשן בכניסות אליהם. במקרה שפורצת שריפה מחוץ לאחד החדרים, לא יהיה צורך להמתין להתרעה שתתקבל רק כאשר העשן יחדור לתוך החדר עצמו.
    • חשוב להתקין את גלאי העשן כשהם רחוק מסוגי ציוד העלולים לייצר שינויי טמפרטורה קיצוניים או אדים מהבילים העלולים לגרום לצפצוף הגלאי ולהתרעות שווא.
    • בחדרי מחשב, בסלונים ובהם פועלות טלוויזיות, מומלץ להתקין גלאי עשן בשל סיכוני פריצת שריפות שמקורן בקצר חשמלי.
    • יש להקפיד כי מיקום גלאי עשן יהיה מרוחק ממאווררים או ממזגנים שעלולים לפזר עשן ובכך לטשטש קיומו ולשבש את תזמון ההתרעה.
    • יש להקפיד על היוותרו של החיישן גלוי, אם מפני חסימה זמנית (כאהיל או חיפוי בד לתקרה) ואם מפני חסימה קבועה (למשל, צביעה בטעות של הגלאי בעת צביעת התקרה.

    .

     כיצד מתחזקים גלאי עשן ביתי?

    לפחות פעם בחודש יש לוודא את תקינותו של הגלאי באמצעות לחיצה על כפתור הבדיקה שבו

    לפחות אחת לשנה יש לשאוב בעדינות בשואב אבק את גלאי העשן ואת סביבותיהם על מנת לוודא כי הם נקיים

    במידה ולא צוין אחרת, אורך חייו של גלאי עשן הוא כעשור. בחלוף תקופה זו, יש לרכוש גלאי עשן חדש.

    .

    אם אינכם בטוחים בתקינותם של גלאי העשן שלכם, דאגו להחליפם ולעשות זאת בהקדם האפשרי.

    לשיחה עם נציג מקצועי חייגו – 03-5033726

     

     

    Call
    Mail
    אקסטרה דיגיטל - קידום אתרים
    Call Now Button